Számok különbsége

 2010.09.03. 18:27

 Hosszú hallgatás után, és számos személyes bátorítás után ismét aktivizálom kicsit magam, és leírom az elmúlt pár hónapban szembejött feladatocskákat gondolatokat.

Még a téli sielésünk alatt nyúztam ezzel a feladattal elsős lányomat és két barátnőjét. Ekkortájt tanultak arról, hogy gondoltam egy számot hozzáadtam kettőt és a 9 kisebbok páratlan szomszédját kaptam. Mire gondoltam... Meg efféléket. Bőven használták már a kivonást és kiváncsi voltam hogy valójában értik e a mögötte lévő koncepciót. Kérdésem a következő volt: Mennyit kell adni a 10 és a 7 különbségéhez, hogy 10-et kapjunk? A lányok perszed elkezdték vadul kiszámolni a 10-7 -et utána meg a 10-3 -at. De én persze ezt nem fogadtam el.

A helyes magyarázatért egy csokit tűztem ki, ami pár napig folyamatos rávezetések után sem talált gazdára. Végül rajzoltunk számegyenest és láttuk, hogy két szám különbsége milyen látvanyos és intuitiv fogalom. 

Végül mindenki megkapta a Balaton szeletet.

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekfej.blog.hu/api/trackback/id/tr982269565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása