Páros e a nulla?

 2009.11.10. 17:07

A minap beszélgettem valakivel arról, hogy miképp lehet a gyerekeknek elmagyarázni a nulla fogalmát. És hogy miképp viszonyulhatunk a tulajdonságaihoz. Például hogy páros-e.

Kénytelen vagyok itt elidőzni a gondolatok logikus építkezésén. A magyarázat ugyanis erősen függhet attól, hogy miképp is magyaráztuk el (definiáltuk :) a párosság fogalmát a gyerekeknek. Én itt most a rövidség kedvéért javaslok egy logikai láncolatot, ami szerintem működik:

1) A páros számú pl. gyerek-sereg az olyan, hogy minden gyerek tud magának párt találni. Ellentétben a páratlan számú gyerek-sereggel, ahol valakinek nem jut pár. Ezt akár el is játszanám pár gyerekkel. :)

2) Tudatosítsuk, hogy minden szám vagy páros vagy páratlan. És ezt egyértelműen minden számról el tudjuk dönteni.

3) Azok tehát a páratlan számok amelyek esetén a gyerek-seregben marad valaki pár nélkül.

4) A nulla tagú gyerek-seregben nincs senki pár nélkül, hiszen nincs is benne senki. A nulla tehát nem lehet páratlan. Következésképpen páros.

Persze lehet hogy egyszerűbb eljátszadozni a számegyenessel. Észrevesszük, hogy minden második szám páros (ez is egy fontos tulajdonság ám!), így tehát a 2-ről jobbra  kettőt lépünk, újra páros számhoz kell jutnunk. a nulla tehát páros... 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekfej.blog.hu/api/trackback/id/tr631515813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nonchan 2009.12.18. 19:31:25

Nagyon érdekelne egy matematikus válasza arra a kérdésre. hogy a matematikai problémák megértéséhez/megoldásához mennyire elég a problémák belátása,

mennyire van hozzá szükség aritmetikai tudásra

/praktikusan miféle algoritmus szerint kell/lehet kialakítani a 10-20-100-as számkörben a számemlékezetet a gyors "számolási készséget"
//hogy az ne találgatás legyen végül//

és van -e erre szükség?!/

csipkebokor 2010.01.25. 12:05:36

Nincs más hely a kérdezésre:

193.225.13.61/kfelveteli2010/09felvi2010/M1_8.pdf

ez a nyolcadikosok felvételi tesztsora

könnyű? vagy nehéz?

//sokan tartották túl nehéznek//

mennyire kell a számolni tudásnak eszköznek lennie a feladatok megoldásához ?

annak gyakorlását mikor érdemes kezdeni és miféle fokra érdemes felfejleszteni?

/6gondolok itt pl. a kördiagramos feladatra!/
süti beállítások módosítása